Minun poddausohjelma

Aikoinaan kun aloittelin salilla käymistä minulla ei ollut ei sitten minkäänlaista suunnitelmaa mitä siellä tekisi. Tai siis olihan minulla, ajatuksen runkona oli että tietyt lihasryhmät pitää tulla käyneeksi läpi mutta sen tarkempaa käsitystä ei asiasta ollut. Ja edes silloin alkumetreillä päämäärätön haahuilu ei ollut mun juttu. Jotenkin on aina tuntunut että menee haaskioon vaan kulkea summamutikassa laitteesta tai liikkeestä toiseen ilman suunnitelmallisuutta. Tiedä vaikka joillakin oikein hyvä systeemi mut ei mulla. Siispä apuja tarvittiin. Hra R. saikin toimia ensimmäisenä valmentajana. Ensimmäinen ohjelma oli muistaakseni ihan kolmejakoinen jopa. Voi kun jostain arkistojen aarteista löytäisin sen.. Ruutupaperille se oli kirjoitettu ja sitten kännykän muistioon kirjottelin painoja ylös. Minulla kun on oikeasti kanan muisti että unohdan aika helposti mitä painoja aiemmin olen käyttänyt niin parempi kirjata ne ylös. Miten muuten tiedä paljonko tankoon laitetaan jos en aikaisempaa muista. Tympeä jos painojen hakemisessa menee ensin sarja tolkulla aikaa.


 
Siitä siirryin aika pian valmennukseen ja sain ohjelmat nettiohjelman kautta. Liikuttimessa (www.liikutin.fi) oli tosi kätevästi kaikki liikkeet kuvattuna ja pienen ohjeistuksen kera. Oikein näppärä kapistus. Alkuun piti ihmetellä ja äimistellä liikkeitä enemmänkin mutta onneksi Hra R oli kaverina ja toki soittelin valmentajalle kans. Meillä oli valmentajan kanssa välimatkaa muutama sata kilometriä niin ei niin kovin usein tavattu. Reilun kourallisen kertoja kävin hänen luona salilla reenaamassa ja katsomassa että tekniikat on kunnossa. Kyllähän siinä ittensä rikkoo helposti jos ei tiedä mitä tekee.

Nyt kun on olen oman onnen nojassa niin sanotusti niin olen palannut ajassa takaperin mustekynän ja ruutupaperin aikaan. Ensin ajattelin että otan jonkun vanhan ohjelman uudelleen käyttöön, onhan niitä kuitenkin parisenkymmentä mistä valita. Kuitenkin tuntui että tekee mieli kokeilla jotain ihan muuta ja nettiä kun aikansa porkkaa niin löytää monenmoista. Löysin Anna Virmajoen haastattelun jostain ulkomaisesta foorumista, olisko ollut Trimmedandtoned.comista ja siinä hän kertoi oman reeniohjelmansa. Siitä muokkasin itselle oman, otin vähemmän sarjoja ja lyhyempää sarjaa. Jossain välissä Anna tais leirillä mainita kuinka ei lihasmassaa ole kerännyt vaan on tehnyt keveämmillä painoilla pitkää sarjaa ja sehän ei suinkaan minulle käy. Siksi näin. Tosi mielenkiintoista kokeilla aivan uusia liikkeitä ja saada aivan erilaista poltetta lihaksiin. Olen ollut todella yllättyny minkälaista poltetta etenkin olkapäihin voi saada ja se treenin jälkeinen kipu on aivan uutta! En aiemmin ole moista kokenutkaan. Eka kerralla kun polte tuli niin ihan nauroin ääneen kun tuntui kuitenkin niin hyvältä vaikka kävi kipeää. Hehe, sairasta mutta totta.


En mää käynykään eilen poddaamassa, olin hieman kipeänä. Aamuisin on ollut kurkku arkana ja eilen olin todella väsynyt. Siispä jäin kotiin kun ei tosiaan niin totista puurtamista ole. Toki tietty määrä reenejä pitäisi saada viikolle ettei nyt aivan mene laiskotteluksi mutta jos on väsynyt tai vähän kipeä niin helpommin höllää ja levähtelee. Tokikaan en kipeänä ole poddaillut ennenkään, jos oikeasti on paha flunssa niin kyllähän silloin on parempi jäädä kotiin. Tänään en moista väsymystä tai kurkkukipua ole tuntenut, niin kävin tekemässä sen eiliselle tarkoitetun olkapää ja pakarareenin. Varmaan flunssa säikähti sitä inkivääriä minkä ostin eilen ja meni pois. Toivottavasti kans pysyykin poissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti