Ruokaa kuvina

Tykkään hyvästä ruoasta mutta en osaa sitä itse laittaa. En siis ole mikään gourmet-kokki. Toki laitan ruokaa, lämmintä ruokaa parhaimmillaan kahdesti päivässä mutta harvemmin tulee laitettua siihen kamalasti aikaa ja vaivaa. Oikea mallisuoritus tuli tänään kun tytöt kinusi nuudeleita ja kalapuikkoja. Ihmettelin että mistä kummasta tuollanen mielihalu juontaa juurensa mutta eihän siinä auttanu muu kuin pakastimen antimia tonkimaan josko siellä joku kalapuikko olis. Löytyihän sieltä taivas tietää milloin ostettu kalapuikkopaketti (oli siinä leimaa vielä) ja sen sisällä 4 puikkoa. En edes uskaltanu katsoa ravintoselostetta mitä ne oikeasti oli, tuskin kalaa kuitenkaan. Tytöt söi onnellisena omat eväänsä, pikkusen mietitytti että mitähän lasten suuhun vilahti. Taidan jättää kalapuikot jatkossa kauppaan. Jos jotain oikeasti kalaa vaikka ostais noiden sijasta..


Mut mun ruokiin. Teen illalla eväät seuraavalle päivälle valmiiksi. Aamupirtelön teen aamulla mutta juon sen vasta aamukaffella duunissa. Aamupirtelöön kuuluu tutut mustikat, banaani, minttusuklaan makuista proteiinia, vettä ja kokoosöljyä. Blenderissä sekaisin ja nam, hyvää on. Mulla vaan on sellainen ominaisuus että tykkään syödä siis pureskella ja niinpä "pureskelen" pirtelönki. Jotkut viisaat meinaa että siten tulis paremmin maha täyteen, tiedä sitten siitä.

Lounaalla syön naudan jauhelihaa ja riisinuudeleita. Paistan jauhelihan ja 400 g:n paketista tulee kahden päivän eväät kun syön lounaan ja päivällisen samalla kaavalla. Joskus keittelen porkkanoita kaveriksi, joskus en. Lounaalla otan vielä jauheliha-nuudelikombon jälkeen omenan. Tällä kertaa lankesin tarjoukseen ja ostin -30% alessa ollutta naudan jauhelihaa 17% rasvalla ja olikihan sitä, rasvaa siis. Aiemmin valmennuksessa ei ole käytetty punaista lihaa kuin max kerran viikossa niin nyt mulla on naudanlihasta tullu suuri nautinto. Herkullista. Mulla ei tarvi olla jauhelihassa mausteita miljoonittain eri purkeista, ihan perus sipuli, suola ja paprika piisaa. Käytän nykyisellään riisinuudeleita, oon niihin ihan koukussa. Ei normipastaa tee mieli ollenkaan. Ja kaiken kruununa nuo on näppärä tehdä ihan mikrossa. Meillä duunissa on jotakuinkin ankeat ruoanlaittomahdollisuudet niin keittelen veden vedenkeittimellä, laitan nuudelit ja veden kuppiin missä kylmä jauheliha odottelee. Sitten kuppi mikroon hetkiseksi ja vesi kaadetaan pois. Ta daa, lämmin ja herkullinen ruoka on valmis!


Välipalana oon nyt syönyt Fastin puddingia kun siihen lankesin. Ajattelin että kun on kerran ostettu niin se sitten kans syödään. Ei sillä, ei se pahaa ole. Pian päin vastoin ehkä liiankin hyvää. Mulla on makuna toffee caramel tms. Jotenkin pudding sellaisenaan ei ole kiva syödä niin oon laittanut puddingin päälle kourallisen gluteenittomia ja sokerittomia muroja. Sitten tulee oikein oiva eväs! Murot ei maistu oikeastaan millekään niin se tasoittaa puddingin makeutta.


Kotona sitten syön päivällisen mikä on omenaa vaille suora kopio lounaasta. Kuten on nähtävillä, en kaipaa vaihtelua. Mulle passaa tämä ja tällä mennään.

Iltapalaksi olen nyt syönyt vähän mitä sattuu. Jotenkaan ei ole vielä tarttunut mitään sellaista ehdotonta ykköstä mitä syödä. Kuitenkin pointti olis ettei hiilareita mitenkään silmittömästä iltapalalla ämpätä vaan otettaisiin proteiinipitoisemmin. Varmaan hera ja marjat olis paras.

Rasvoja pitää mulla alkaa syömään paremmin. Aiemmin dieetillä tutuksi tullut raaka rypsäri vois hypätä jälleen kuvioihin mukaan. Otetaan lisäravinteista ja vitamiineista yms juttu erikseen.

Aijjoo, ja onpahan mulla uus tuunattu pipo! Vanhaan pipoon ostin ebaystä silitettävät blingit. On heti kerralla huomattavasti koreampi :)





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti